HŽ 2044 (ex JŽ 645)

Re: HŽ 2044 (ex JŽ 645)

Postod Boris712 » 07 Feb 2010 02:16

hz logo.jpg
hz logo.jpg (71.06 KiB) Pogledano 4042 puta
Matey41094 je napisao:Izvorna oznaka joj je GT 22 Hw.
Izgrađene su 1981. godine u General Motorsu (GM)-
Prvenstveno su namjenjene za vuču teretnih vlakova, iako vuku oboje, a ponajviše putničke vlakove zbog ugrađenog grijanja vlaka.
Lokomotiva ima dvotaktni dizel motor "V" sa 12 cilindara.
Važno je (nekima) napomenuti da serija 2044 spada među snažnije lokomotive na HŽ.
Lokomotiva ima okretna postolja i ona su identična onima na 2061 i 2062.
Osovinski raspored serije 2044 je (A1A)'(A1A), šestoosovinke s pojedinim osovinskim pogonom.
Najveća brzina serije 2044 je 124km/h (77 mp/h), iako ne idu više od 100 km/h.
Težina lokomotive iznosi 100 t.
Tip motora u lokomotivi je GMC 645E3.
Važno je napomenuti da je prijenosnik snage električni.
Tvornički je određeno da je kraći kraj lokomotive određen za njen prednji dio iako strojovođa mjenja položaje ovisno o kretanju vlaka.
U inventarskom parku HŽa nalazi se 31 lokomotiva.
Dužina lokomotive je 16 994 mm.

Zdravo Matey41094 i cestitke na obimnom opisu!

Ja takodje obozavam i cenim 645, i mislim da se ne moze reci da je ona jadna ili sta god kazu.

Posto mi neke stvarcice bodu oci pokusacu da te ispravim i dopunim.

-Izvorna oznaka treba da bude GT 22 HCW, ne GT 22 HW.
-Tacno je da su izgradjene 1981 godine, ali u Djuro Djakovicu po licenci GM EMD-a (pogledaj plocicu na kabini!).
-Namena je oduvek bila ‘lokomotiva za putnicke vozove velike snage na prugama sa manjim os. pritiskom’, zato je ona oduvek imala el. grejanje, raspored A’1A’-A’1A’ da bi se ustedelo na tezini. Masa je inace 99 tona. Iako su jace od serije 664/2062 one se koriste za uglavnom ravnicarske pruge Slavonije i Zagorja. 2062 je pogodnija za brdovite pruge ili teze vozove zato sto ima raspored Co’-Co’.
-Motor je kao sto si rekao V12, dodacu da je ugao 45°, precnik cilindra je 230,2 mm a hod je 254 mm. Redosled paljenja je 1, 12, 7, 4, 3, 10, 9, 5, 2, 11, 8, 6. Motor je opremjen turbo prehranjivacem. Snaga motora je 1840 kW ili oko 2500 KS.
-Tip motora je kao sto si rekao GMC 645E3, ali nesto tacnije sledeci izraz: (EMD) 12-645E3.

Toliko od mene.

Pozdrav,

Boris
Boris712 - Moderator
MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora
Korisnikov avatar
Boris712
Moderatori
 
Postovi: 521
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:30
Lokacija: Sombor Vojvodina

Re: HŽ 2044 (ex JŽ 645)

Postod hadzibane » 07 Feb 2010 04:36

Kod nas se nisu proslavile jer ih je bilo svega 4 komada,a iste su dužili"stručnjaci" iz Kosova Polja,koji bi i kamen pokvarili,tako da jadnice sad čame u krugu ložionice Crveni Krst totalno očerupane i već vidim gde im je sledeće odredište...
Ne razumem jednu stvar.Kenediji se sad pregrađuju na 645 specijalu.Dakle,tendencija je da sve mašine budu sa 645 motorima/ovde se sasvim slučajno poklopio serijski broj lokomotive sa familijom motora EMD 645/.Zašto onda ne uzeti lokomotive 664 iz Novog Sada/gde ne treba veliko ulaganje/i 645 iz Niša,poslati ih u Gredelj-naravno i pošteno platiti,da ne kilave radove kao sad sa lokomotivama koje su tamo,jer,ruku na srce,koliko para toliko muzike-i osposobiti ih za saobraćaj.Em su pouzdane,em laganije od 661,em imaju el.grejanje,em su mlađe,em po svim parametrima bolje od 661.No,kome to pričati kad u zemlji Srbiji NIKO nema sluha za železnicu...
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: HŽ 2044 (ex JŽ 645)

Postod damir661 » 07 Feb 2010 17:46

Lokomotive su bile totalna perfekcija u svom vremenu, a to sto kod nas ne vozi nijedna je neka sasvim druga prica u kojoj ne bih da ulazim po milioniti put, Ali uz malo volje i para bi se sredile sve tri.
Slika
Korisnikov avatar
damir661
Moderatori
 
Postovi: 1124
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:29
Lokacija: BEOGRAD

Re: HŽ 2044 (ex JŽ 645)

Postod damir661 » 07 Feb 2010 18:39

Ova slika je iz Zagreba negde 1991. godine kada je iz Kosova Polja otisla put revizije u Gredelj gde je nazalost i ostala i to kao HZ 2044-031.
ZTP Zagreb je imao 30 jedinica (001-030), a ZTO Kosovo Polje 4 (031-034).
Korisnikov avatar
damir661
Moderatori
 
Postovi: 1124
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:29
Lokacija: BEOGRAD

Re: HŽ 2044 (ex JŽ 645)

Postod damir661 » 07 Feb 2010 22:33

Da, koliko znam ona je krs u Gredelju i izgleda ovako
Slika

Jel 2044-007 jos uvek zelena, i da li mozes da nam napises koji tacno brojevi voze?
Korisnikov avatar
damir661
Moderatori
 
Postovi: 1124
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:29
Lokacija: BEOGRAD

Sledeća

Povratak na Hrvatske železnice

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron