Agencijskim vozom "Optima Express" Beograd- Edirne- Beograd

Ako imate pregršt slika i propratnog teksta,ovo je pravi Forum za Vas!Molimo korisnike da postavljaju isključivo SVOJE putopise!

Agencijskim vozom "Optima Express" Beograd- Edirne- Beograd

Postod Mladja » 17 Avg 2016 18:07

Agencijskim vozom "Optima Express" na relaciji Beograd- Edirne- Beograd


Pozdrav drugari,
Pre par dana imao sam priliku da putujem do kapije Orijentalne kulture- Edirna, agencijskim vozom "Optima Express" 13154/13141. Kroz fotografije i opise, predstaviću vam koliko mogu kako je izgledala ta avantura.

Naime, do putovanja ovim vozom došao sam sasvim slučajno. Sve je počelo tako što sam 8. Maja ove godine otišao na prugu, do Ralje, gde je pucao pogled na Parcanski most, kako bih sačekao agencijski voz. Zahvaljujući prijateljiu iz Slovenije, dobio sam informaciju da je voz zaista dugačak i vrlo lep, pa sam rešio da ga sačekam da dobrom mestu. Fotografija je ispala zaista lepo, a takav je bio i voz:

Slikajpg images


Nakon nekih mesec dana, dobio sam poruku na gmail, od direktora finansija agencije "Optima Tours", koji me je zamolio da mu pošaljem fotografiju u full razoluciji koju možete videti gore iznad. Naravno, poslao sam čoveku fotku, i tako smo počeli često da komuniciramo, i on mi je ponudio putovanje do Edirna. Bio sam vrlo iznenađen pozivom i vrlo počastvovan. Od tada je prošlo dosta vremena, ja nikako nisam mogao da usaglasim obaveze na studijama sa tim putovanjem godine za mene. Konačno, 14. Avgusta 2016. dogovorli smo se i krenuli ka kapiji Orijenta.

Evo sada nešto o samoj agenciji.
Agencija "Optima Tours" postoji već dugo, više od 25. godina. U svojoj ponudi ima prevoz vozovima i autobusima. Vozovima, prevoz ljudi i automobila ili motokcikla se vrši na relaciji Villach Hbf (Austria)- Edirne Gar (Turkey). Rastojanje koje prelazi ovaj voz, koji se naziva "Optima Express" iznosi nešto više od 1400km. U sastavu voza nalaze se isključivo kušet kola, restoran i kola za prevoz automobila i motocikala. Vozne karte se prodaju isključivo u agenciji, i prema nekim mojim saznanjima, karta u jednom smeru po osobi košta u opsegu od 100 -130 evra. Karta za roditelje i dva deteta, i automobil, košta 700 evra. Putovanje traje u najboljem slučaju 32h, mada i da zakasni nekih 3,4h, verujte mi uopšte se ne oseti. Redovi vožnje su kreirani tako da polazak iz početne tačke bude u večernjim časovima, a dolazak na krajnju tačku u ranim jutarnjim časovima, nakon 32h putovanja.
Voz se kreće kroz Austiju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku i Tursku. Na svom putu promeni najčešće 8 do 10 puta lokomotivu. Ranije je Optima imala po četiri redovna polaska dnevno, imali su polaske, poredovog navedenog, i iz Beča i Soluna.
U planu je takođe da se uvede par komercijalnih stajanja ovog voza, koji inače od Villach-a do Edirna, nema ni jedno komercijalno stajanje, osim onih stajanja iz saobraćajnih razloga.

Vraćam se sada na svoj putopis.

14. avgusta, oko 8:20h ujutro, voz je pošao iz Šida ka Beogradu, i na Novi Beograd dolazi u 9:35h. Na vozu rade uglavnom srpski i bugarski državljani, pa kako bi personal ušao u voz, stajanje na Novom Beogradu predviđeno je redom vožnje, i traje oko 3-4 minuta. Kako je voz došao, brzo smo se ukrcali i polazimo na put. U svom sastavu, voz je imao 121 putnika i 50 automobila, odnosni 6 kušeta, jedan vagon restoran koji je iznajmljen od Slovenskih železnica i deset kola za prevoz automobila, Polazimo na vreme sa Novog Beograda i krećemo se preko Novog železničkog mosta, stanice Prokop i kroz Dedinjski tunel do Rakovice. Od Rakovice, nastavljamo ka Resniku, pa dalje Niškom prugom ka Mladenovcu, Lapovu, Jagodini i Nišu.
Putnici su uglavnom doseljenici u Nemačku, Austriju, Italiju i Švajcarsku, poreklom iz Turske, koji odlaze u Tursku na odmor i za njihove praznike kod svojih najbližih. Uglavnom su putnici vrlo prijatni, kao i osoblje.
Uglavnom svaki kušet ima svog pratioca, koji vodi računa o kolima, održava ih, i sprovodi carinike, brine se o putnicima. U restoranu se mogu naručiti razne vrste hrane i pića.

Dok smo se kretali, uživao sam gledajući kako se voz prelama u krivinama:

U železničkoj stanici Ćićevac:

Slikascreen shot


Slikaadult image

U Niš nismo ušli kao što to čine svi putnički vozovi, već smo napravili pun krug oko Niša, preko ranžirne stanice, kako bismo mogli da kola sa automobilima ostavimo u predviđenom položaju za istovar u Edirnu na rampi. Dakle, u Niš bukvalno ulazimo kao da smo voz iz Makedonije a ne iz Beograda :)
Evo i par fotkica koje sam zabeležio sa te obliazne pruge:


Slikaadult image


Slikaadult image


A evo kako je izgledala moja kabina. Bio sam zadivljen čistoćom i ljubaznošću osoblja sa kojima sam se vrlo brzo sprijateljio. :)


Slikaadult image


Ono što je potrebno za svako dobro putovanje jee: dobro raspoloženje, avanturistički duh, i ako idete dalje od "domicilne" zemlje- pasoš :D

Slikaprint screen


I evo ulazimo u stanicu Niš. Tu se naše putovanje elektrificiranom prugom završava. U Nišu se vrši pregled kola, dopuna vode, i na čelo voza dolazi čuveni "Kenedi" 661-154. On će nas prevući prugom Niš- Dimitrovgrad, do Dimitrovgrada, gde napuštamo Srbiju i približavamo se Bugarskoj. O tome uskoro u nastavku putovanja :)


Slikaadult image


To bi bilo sve za sada, uskoro nastavljam kuckanje :) Pozdrav do tada! ;)
Mladja
 
Postovi: 258
Pridružio se: 06 Nov 2012 15:36

Re: Agencijskim vozom "Optima Express" Beograd- Edirne- Beog

Postod Mladja » 17 Avg 2016 21:04

Nakon malo predaha, evo mene ponovo, pa nastavljam sa putopisom do Edirna :)

Stali smo kod železničke stanice Niš.
U Niš stižemo sa čak 70 minuta zakašnjenja, a krenuli smo relativno na vreme, sa +5 minuta. Ralog kašnjenju bilo je jedno ukrštavanje koje je trajalo jako dugo, skoro 40 minuta, a zatim i uspon na Ralju, koji je lokomotiva kompanije Srbija Voz jedva uspela da izvuče.

U Nišu nam se priključuje jos jedna član personala, i nakon kvačenja lokomotive 661-154 i snadbevanja restorana novim namirnicama, nastavljamo put ka Dimitrovgradu.

Pruga Niš- Dimitrovgrad, najlepši deo koridora X kroz Srbiju, ali isto tako i u infrastrukturnom pogledu najgori. Naime postoji čak i deonica na kojoj je brzina svega 5 km/h ! Pruga je dobrim delom zarasla, pa se morate čuvati ako virite kroz prozor. No međutim, putnici su ovom deonicom oduševljeni. Svako malo po malo je nešto slikao i snimao, pogotovo čuveni zvuk i ubrzavanje lokomotive 661, njenu sirenu koja odjekuje Sićevačkom klisurom. Atmosfera je zaista fenomenalna.


Slikaimage hosting no sign up

Ovde je zeleni kotur koji označava kraj brzine sa 5 km/h. Nakon toga, progledali smo kada smo ubrzali na 30 km/h.

Slikaimage hosting no sign up

Sićevačka klisura je prelepa, ima mostova, tunela, stena, Sunca i senki... Sve je u znaku potpune prirode :)
Evo i pogleda na jednu prelepu branu:

Slikascreen capture windows 7

Slikaimage hosting no sign up

Dobrim delom sam i ja snimao zvukove lokomotive 661 i pogled na voz. Sve ću to objediniti u svom filmu koji će biti kreiran negde sledećeg meseca, pa ću ga postaviti ovde :)

Dalje ka Dimitrovgradu, lomili smo se po raznim krivinama i to je izgledalo ovako:

Slikaimage hosting no sign up

Slikaimage hosting no sign up

Ova mi je posebno draga fotografija:

Slikahow to take screenshots

Dok se tako vozite, gotovo sve vreme možete pratiti i izgradnju autoputa Niš- Dimitrovgrad, koji će takođe predstavljati jedno prelepo remek delo.

Evo stanice Čiflik:

Slikahow to take screenshots

Polalako stižemo i do Pirota:

Slikaimage hosting no sign up

Dok drugi uživaju u večeri i kulinarskim umećima našeg kuvara, ja beležim atmosferu i pratim situaciju na pruzi:

Slikahow to screenshot on windows

I kada se malo restoran ispraznio:

Slikafree upload image

Slikafree upload image

U međuvremenu, namestio sam svoju postelju, i to izgleda ovako:

Slikahow to take screenshots


Slikahow to take screenshots


Nakon Pirota ubrzali smo jednu deonicu čak i 85 km/h. Pesma lokomotive 661-154 se orila dolinama Istočne Srbije...

Evo još jednog pogleda na kompoziciju:

Slikaimage hosting websites

Zaista je to bio lep voz :)
U Dimitrovgrad stižemo pred sam zalazak Sunca. Tu čak tri mašine 661 čekaju na svojim teretnim vozovima polazak ka Nišu:

Slikaimage hosting 5mb

Slikaimage hosting 5mb

I tu se za sada naše putovanje dizelskom prugom završava. Dolazi Bugarska "Rumunka". Prva granica za mene, za početne punike četvrta. Evo i naše 661-15 otkvačila se i čeka na voz 292.

Slikaimage hosting 5mb

Nako graničnih formalnosti, ulazimo u Bugarsku. Putujemo jedno 15ak minuta do Kalotine, gde imamo novu pasošku kontrolu. Nakon te pasoške kontrole nastavljamo uspon ka Dragomanu, gde mašina bukvalno ne može stati ako poželi izvući voz, pošto smo zaista bili dosta teški. Pruga po kojoj se sada krećemo ima klasične sastave! :grin: To je bilo veliko iznenađenje za mene, i baš sam uuživao u taktnom lupkanju i pratio ritam :)
Kad smo prešli u Bugarsku, noć je već pala. Bugarsko vreme se pomera za +1h. Nažalost fotografija iz Bugarske skoro da nema. Uspeo sam da zabeležim noćni voz za Varnu u Sofiji. Stanica je sređena, i izgleda vrlo lepo.

Slikaimage post

Slikaimage post

Slikaimage post

Nakon par minuta u Sofiji, nastavljamo dalje. Izlećemo iz stanice i odmah se brzina penje na 100km/h. Osećaj je fantastičan.
Red je bio da i ja malo odmorim u svom ležaju. Sutra je novi dan i treba imati snage za nastavak putovanja :) Sledeća pasoška kontrola nas čeka u Svilengradu, pa u Kapikulama. O tome pišem sutra.

Ostavljam vam večeras da se zanimate iskucanim tekstom, a sutra nastavljamo avanturu dalje!
Puno pozdrava i laku noć,

Mladen.
Mladja
 
Postovi: 258
Pridružio se: 06 Nov 2012 15:36


Povratak na Putopisi

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju

cron