VESTI

Srbija,region,svet

VESTI

Postod milanj » 22 Feb 2009 13:54

Evo kao što tema kaže najnovije i najvažnije Vesti u vezi Železnice! :)

Izvor:Pink [ 11:38 / 22.02. ]
Novosti: Železnici preti kolaps
"Dramatična situacija"
Ako država ne povuče dramatične poteze, Železnica u Srbiji će doživeti kolaps i prestaće da funkcioniše, pišu danas Večernje novosti.


U prva dva meseca ove godine robni saobraćaj na žleznici je prepolovljen u odnosu na isti period lane. U putničkom je otkazano čak oko 60 vozova, pa je i broj putnika umanjen
za oko 30 odsto.
Situacija je dramatična!
Kompozicije na polovini srpskih pruga, to je 2.072 kilometra, zbog loše infrastrukture saobraćaju brzinom manjom od 60 kilometara na sat, a na samo 95 kilometara
mogu da razviju stotku .
Kada se tome doda i činjenica da se umesto 152,4 kilometra prosečno godišnje remontuje svega 25,6 kilometra i da nedostaje više od sto ispravnih putničkih vagona kako bi se ispoštovao red vožnje, situacija je još jasnija.
Novosti navode reči prof. dr Milana Markovića, šefa katedre za eksploataciju železnica na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu, da država uporno izbegava da zakonom propiše svoju obavezu i sanira železnicu.
Država već dugo ima taktiku da železnici ne daje ni približno onoliko subvencija koliko je neophodno da bar počne svoj oporavak, a zauzvrat, suštinski ne kontroliše
svrsishodnost i rezultate trošenja novca, koji u apsolutnom iznosu uopšte nije mali , kaže profesor Marković.

http://www.nacionalnidnevnik.com/
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
Korisnikov avatar
milanj
Moderatori
 
Postovi: 1612
Pridružio se: 04 Feb 2009 20:23
Lokacija: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija - SFRJ

Re: VESTI

Postod milanj » 24 Feb 2009 16:50

Vozom do Beča za 39 evra
Utorak, 24. Februar 2009.


Od 1. marta ove godine "Železnice Srbije" uvode novu ekskluzivnu ponudu u međunarodnom vozu na relaciji Beograd - Budimpešta Beč i obratno.

U okviru ove specijalne ponude za putovanje u jednom pravcu, karta i rezervacija za jedan ležaj u šestokrevetnoj kabini koštaće 39 evra u četvorokrevetnoj 49, trokrevetnoj 59 evra i dvokrevetnoj 69, dok za kartu i rezervaciju postelje u jednokrevetnoj kabini treba izdvojiti 129 evra.

Broj karata je ograničen, ali se mogu kupiti najranije tri meseca pre putovanja, a najkasnije tri dana pre datuma polaska.

Vozne karte po ovoj ponudi važe samo za datum i voz za koji su kupljene i ne mogu se vratiti.


http://www.zeleznicesrbije.com/system/s ... 20615.html
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
Korisnikov avatar
milanj
Moderatori
 
Postovi: 1612
Pridružio se: 04 Feb 2009 20:23
Lokacija: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija - SFRJ

Re: VESTI

Postod milanj » 24 Feb 2009 19:18

Inicijativa za osnivanje "Železnica Vojvodine"
23. februar 2009. | 10:02

NOVI SAD - Železnica je svojevremeno bila jedan od osnovnih pokratača privrednog razvoja Vojvodine, a danas je više nego zanemarena. Godine neulaganja dovele su do toga da je trećina pruga van upotrebe, rekao je za Radio Novi Sad Gerhard Burbah, nekadašnji direktor ŽTO-a i član saveta za železnicu pokrajinskog sekretarijata za privredu.



Rešenje za oživljavanje železnice Miodrag Đukić, generalni sekretar Vojvođanskog društva za železnicu vidi u decentralizovanju sistema i osnivanju "Železnica Vojvodine".

Izveštava novinarka Radio Novog Sada Jasmina Dabić.


http://www.rtv.rs/sr/vesti/vojvodina/vo ... 115366.jsp
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
Korisnikov avatar
milanj
Moderatori
 
Postovi: 1612
Pridružio se: 04 Feb 2009 20:23
Lokacija: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija - SFRJ

Re: VESTI

Postod hadzibane » 24 Feb 2009 19:24

E TO bi bio posao!!! :D :D :D
I da Gerhard Burbah ponovo bude direktor,da se uradi deobni bilans svih vučnih i vučenih sredstava.Siguran sam da bi i kredite na osnovu toga dobili od EU,no neću dalje da pišem,da ne ispadnem autonomaš...Nažalost,mnogi bi me pogrešno shvatili...
Mada,realno,to TREBA da se uradi!I to što hitnije.
Ne treba zaboraviti da je beogradizacijom preduzeća i ukidanjem ŽTO Novi Sad ukinuto,devastirano i nepovratno upropašteno 996 kilometara pruga u Vojvodini,dok su ostale pruge osim pruga Subotica-Sombor-Bogojevo,Bogojevo-Novi Sad/do Futoga/i Ban.Miloševo-Kikinda u KATASTROFALNOM stanju!!!Samo regionalizacija železnice može da spase ono što do sada nije sistematski uništeno!!!
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: VESTI

Postod Boris712 » 24 Feb 2009 19:31

Slazem se 120% sa hadzijem, necu sad da govorim moje jer ispada isto.
Onda bi bilo reda (bar u Vojvodini).
Ja licno mnogo cenim Gerharda Burbaha kao i Milana Vucinica (kojeg sam licno upoznao) ;) ,
i jos mnogo njih.
Boris712 - Moderator
MACOSA baš je bona kad je voza majstor Bora
Korisnikov avatar
Boris712
Moderatori
 
Postovi: 521
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:30
Lokacija: Sombor Vojvodina

Re: VESTI

Postod milanj » 24 Feb 2009 19:42

Meni je licno sve jedno dali ce u buduce i postojati ŽV, meni je samo vazno da je RV dobar i da odgovara gradanima, recimo na svaka 2 sata iz BG za Suboticu, Šid, Vrbnicu, za Niš svaka 4 via Mladenovac i svaka 4 via Mala Krsna, za Požarevac, Pad. Skelu i Vršac na svaka 4 sata, a za Obrenovac na svaka dva sata (ukupno 9 polaska, 3 za Šabac i 6 za Lajkovac) plus naravno svuda brzi unutrasnji i medunarodni ekspresni saobracaj!
U svakom slucaju nek budu i ŽV samo nek stanje zeleznice bude bolje!


Pozdrav, Milan!
OČI SU JOJ MORE JADRANSKO, KOSE SU JOJ KLASIJE PANONSKO, SESTRA JOJ JE DUŠA SLOVENSKA, ONA JE JUGOSLOVENKA!!!
Korisnikov avatar
milanj
Moderatori
 
Postovi: 1612
Pridružio se: 04 Feb 2009 20:23
Lokacija: Zell am See, Austrija i Kuršumlija, Srbija - SFRJ

Re: VESTI

Postod damir661 » 25 Feb 2009 00:23

izvinite ali ja se ne slazem s a ovim.

Ja sam veliki protivnik beogradizacije Srbije, ali isto i rusenja drzave Srbije, jer sam na svojoj kozi osetio kako na prvi pogled bezazlene separatisticke teznje mogu da postanu velike.

Kada su postojao ZTO Novi Sad i ZTO Kosovo Polje znao se red svuda, i to je bilo jedno lepo vreme, ali tada se oni nisu zvali Zeleznice Kosova ili Vojvodine, a uz to postojale jos i zeleznice Centralne Srbije itd.
Sve je ovo krajnje imbecilno, jer resenje problema ne treba biti cepanje rodjene drzave ili preduzeca zarad nekog uspeha, jer me ovo jednom recju podseca malo na pricu oko sindikata, da ako neko nije sposoban ili mu se ne svidja sta radi, odma se odvaja i radi kako misli da treba, a posledice i rezultati toga se vide na svakom koraku.

Ja se prvi zalazem da decentralizaciju, ali pobogu ovo je zaista stvaranje drzave u drzavi, cepanje preduzeca itd. Mislim da pre svega treba pustiti da zazivi prica o restruktuiranju zeleznice na odgovarajuce sluzbe i mislim da ce se onda stanje porpaviti jer konkretno recimo Vuca vozova i OVS tu ima svoju sansu u kojoj bi podjednako ucestovale sve sekcije za VV i OVS.

Zao mi je sto ovo neposredno ulazi u politiku i iznosenje mog misljenje svemu ,ali ne mogu da cutim jer se u celoj zemlji digla velika prasina oko predlozenog statuta Vojvodine, koji je krajnje neprimeren i uvredljiv za neke ljude.
Korisnikov avatar
damir661
Moderatori
 
Postovi: 1124
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:29
Lokacija: BEOGRAD

Re: VESTI

Postod hadzibane » 25 Feb 2009 10:35

Vidi Damire,nije stvaranje Železnice Vojvodine ili nekog novog ŽTO Novi Sad ili kako god da se to nazove separatizam,već težnja da se pare koje region zaradi,bilo to Vojvodina,Šumadija,Jžna Srbija,Timočka Krajina....tamo i ostanu a ne da se sve vuče zna se gde.Do Jogurt-Revolucije,Vojvodina je bila u rangu sa Slovenijom po bruto društvenom proizvodu,po standardu,po svemu...E od te 1988 godine kad je sve dekretom iz Beograda poništeno,tad počinje sunovrat i privrede i železnice.Zato sam za to da se vrati ono što je nekad bilo,jer je to jedini način da se spasti šta se spasiti može.
A propos Statuta...Pa ja ne znam zašto se digla tolika prašina oko istog?Sasvim je korektno napisan i NITI jednim slovcem se ne raspiruju separatističke težnje.Problem je što ga partije,kojima je uglavnom sedište u Beogradu/a sve autohtone Vojvođanske partije su marginalizovane/,nakaradno tumače i seju mržnju u višenacionalnoj Vojvodini gde od pamtiveka živi 26 naroda u slozi i jednakosti.Tu je problem..Šta bi tek bilo da je Statut pisan kao onaj po Ustavu iz 1974 godine,koji je važio do 1988...
Regionalizacija Srbije NE ZNAČI cepanje države.Onda su i Švajcarrska,Italija,Nemačka i mnoge evropske države ustvari pocepane države...
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: VESTI

Postod damir661 » 25 Feb 2009 12:31

Slazem u tezi da je cela stvar debelo naduvana pricama i tracevima u medijima, ali sasvim obicnom coveku kada se spomene da neka regija moze da otvara medjunarodna prestavnistva to i te kako zvuci nelagodno i izistkuje ovakve zakljucke. Ne bih da preterano ulazim u ovo sve jer dobrim delom i ne znamo sta se tu krije i sta se smera, ali recimo sa aspekta zeleznice, kada cujem pojam "Zeleznice XXXXX" ja pod tim ipak podrazumevam da ta zeleznica ima svoj UIC kod, da je njegova stalna clanica jednom recju potpuno zasebno preduzece koje je sposobno da samo funkcionise. Zatim sta bi ovo dalje znacilo da ce se u Batajnici i Pancevu menjati lokomotive jedne uprave, pa stavljati druge i jos dosta slicnih primera.

Znaci li to onda da cemo sutra mozda videti u Srbiji i Zeleznice Istocne Srbije, Sandzaka, Juzne Srbije i sl. odnosno da ce se vratiti kao ranije "Zajednica JZ" sada "Zajednica ZS"?? :roll: , a od Srbije ponovo napraviti savezna drzava Srbija, po modelu Nemacke?

Ideja da jedan region, sve prihode koje sam zaradi ostanu u njemu je odlicno smisljena, ali zar to nije malo suprotno osnovnom funkcionisanju EU, za kojom toliko zudimo. Ja znam da isto sve sto zaradi jedna zemlja, kao i ostale ravnopravno idu na sve clanice, odnosno da se tacno zna ko sta treba radi, slicno kao sto je bilo i u zemljama istocnog bloka?

Kada si spomenuo ustav iz '74. vracam se na ono iz proslog posta, tamo isto nije pisalo da jedna "regija" moze otvarati predstavnistva u svetu, i mislim da je bilo jasno naglaseno da su i Vojvodina i Kosovo, imale siroku autonomiju, ali u sastavu SR Srbije. A nazalost 98/99 smo videli da je neko mnogo zalio za tim, pa eto mene u Beogradu, inace bih tada sigurno uzivao u blagodetima ZTO KOsovo POlje (661,664,645) :P
Korisnikov avatar
damir661
Moderatori
 
Postovi: 1124
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:29
Lokacija: BEOGRAD

Re: VESTI

Postod nesoni » 25 Feb 2009 12:40

Ja sam iz Nisa i jesam za ovo sto radi Vojvodina jer stvarno je svima muka od te Beogradizacije zato sto i mi u Nisu osecamo to ne samo na zeleznici vec i sva Beogradska preduzeca koja su otvorila ekspoziture u Nisu sav novac od poreza ide u Beograd mesto da ostane u gradu gde je i otvorena ekspozitura tako da sam i ja za ono "ged su nasi novci " i nije to rasturanje drzave a pogotovo ne zeleznice
nesoni
 
Postovi: 11
Pridružio se: 19 Feb 2009 20:36

Sledeća

Povratak na Vesti

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost

cron