Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Akcenat na ostale železnice u okruženju Srbije

Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod jz441 » 30 Mar 2010 01:32

Pozdrav svima!

Obecao sam kolegi Stajsu da cu opisem jedan dan na poslu na BNSF zelezcnici, i evo konacno sam nasao malo vremena da vam prikazem kako se ovde posluje.

Pre svega, nisam hteo da nazovem ovu temu "Americke Zeleznice", jer to apsolutno nema smisla. U Americi su sve zeleznice privatne (osim putnickih) i svaka ima svoj nacin poslovanja, od pravila, propisa, plate i tretmana radnog osoblja... U kratko objasnjeno, ima dobrih i losih zeleznica u SAD-u.
BNSF zeleznica je #2 po velicini u SAD-u i raspolaze sa mrezom od 50,000km pruge, 6700 lokomotiva, sa radnom snagom od 40,000 zaposlenih od kojih su 8000+ masinovodje.

Svi poslovi na vuci otvorene pruge su 24h na pozivu, dok manevre imaju fiksni pocetak radnog vremena sa 2 slobodna nedeljno. Ko ce sta raditi, zavisi od staza... Sto mi je bolji staz, to imam veci izbor poslova.
Ja trenutno radim na pozivu, pa me zovu za sve i svasta. Radim gde god se nadje manjak masinovodja. Nakon 6 dana imam pravo na 2 slobodna, ali mogu da nastavim da radim ako hocu. Ja retko uzimam slobodne dane...

Evo da opisem jedan dan na pruzi... Poziv u Los Angelesu je 3 sata, s obzirom da je LA velicine Vojvodine sa populacijom od oko 20 miliona. Ja zivim 50 km od radnog mesta i pod normalnim uslovima mi treba oko sat vremena sa automobilom a u jutarnjim satima mi treba dobra 2 sata.

Ovog dana primam poziv u 5:00 ujutro da se javim u Los Angelesu intermodelnoj stanici na 8:00... Stizem na stanicu i saznajem ko mi je pomocnik. Masinovodje se javljaju pomocniku i pomocnik raportira otpravniku. Pomocnik je zaduzen za komunikaciju i administraciju voza... On je vise kao vozovodja. Nisam slikao pomocnika kako se javlja otpravniku zbog moguce negativne reakcije. Mi i operativa smo kao vojska i oficiciri... jedostavno se ne mesamo.

Ovde je zgrada gde se javljamo na duznost:
Nisam slikao sve prostorije jer je bilo dosta majstora... Ovde nam se nalaze kompjuteri gde se logiramo kad dolazimo na duznost i kad zavrsimo smenu.

Slika

Slika

Slika

Pomocnik prima od otpravnika dokumentaciju voza, naloge i gde nam je voz. Otpravnik nas informise da je manevarska posada vec sastavila voz i da odemo da ih smenimo. Pomocnik i ja pregledamo dokumentaciju voza, naloge, lagane voznje, itd... i u roku od 15 min nakon javljanja na duznost izlazimo na voz.

Na raspolaganju imamo ove kombije s obzirom da je stanica rastegnuta nekih 6 km. Inace po kolektivnom ugovoru na BNSF, masinovodju sleduje dodatna dnevnica ako mora da pesaci 400+ metara :mrgreen: .

Slika

Voznja do voza... Sa desne strane je nas voz, a sa leve se vidi neka manevarka...

Slika

Smenjujemo manevarsko osoblje, masinovodja mi raportira da su sve lokomotive pregledane, i da je izvrsena skracena proba kocnica, a za detaljnu probu kocnica imamo dokument od pregledaca.

Slika na cela naseg voza... Sastoji se od 4 masine 2 Dash-9 i 2 ES44DC.... Sve ukupno 17600 konja.
Voz nam je svega 5000t, sto je ovde maciji kasalj. Ovi vozovi sa prikolicama su znatno laksi u odnosu na ostale. Sastoji se od 130 prikolica privatne poste UPS. Duzina 2600m.
Ovo je jedan od najprioritetnijih vozova u LA-u i ide za New York u roku od 72 sata. To je 4500km za 3 dana... ;)
U slucaju da voz ne stigne u New York na vreme, usluge prevoza od strane BNSF su potpuno besplante. To se ovde zove "Guarantied Service". UPS posta placa debelo za ovde vozove, i verujte mi, kad se desi da voz zakasni, padaju glave. BNSF zeleznica ima najbolji prosek vozova u SAD-u sa 98% na vreme.
Na brzaka sam skljocnuo voz pre nego sto sam se popeo na lokomotivu:

Slika

Pomocnik odmah raportira otpravniku da smo na vozu, i primao uputstva za polazak... Ovo je sve u roku od 30 min nakon javljanja na duznost.

Slika

Izlazimo na otvorenu prugu... Signal pokazuje crveno iznad zutog sto ima isto znacenje kao i vas signalni znak "Ogranicena Brzina Ocekuj Stoj". Standardna praksa... TK dispecer nas ceka da se pojavimo na pruzi, pa tad pocne da "kroji" rutu. Pruga je ovde 3-kolosecna, sa V max 80 km/h za teretne i 130 km/h za putnicke.
Biti TK dispecer na ovoj pruzi je veoma stresan posao. Od ponedeljka do petka prugu delimo sa nekih 100 putnickih vozova a preko vikenda sa oko 50... plus svi nasi (teretni) vozovi nekih 200 vozova za 24/h.

Slika

Toliko imam vremena za danas... Uskoro mi stize poziv, pa nastavljam kad stignem u hotel na obrtnom mestu... ;)

Edy
Korisnikov avatar
jz441
 
Postovi: 25
Pridružio se: 08 Maj 2009 22:44
Lokacija: Los Angeles USA

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod Stajs » 30 Mar 2010 21:08

Edy,izgleda da smo svi ostali bez teksta,gledajuci impresivne slike sa tvoje zeleznice. Sta drugo reci,nego da ocekujemo nastavak ...
Slika
Korisnikov avatar
Stajs
 
Postovi: 4517
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:16
Lokacija: Rio de Zivkovo

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod jz441 » 31 Mar 2010 12:38

Nastavak... Zaboravio sam da napisem da nam je sekcija 240 km sa jednim od najtezih terena u SAD-u. Ovde polazimo sa nivoa mora i preci cemo preko cuvenog prevoja "Cajon Pass" koji je 1400m nadmorske visine. Osim stanice Los Angeles, javljamo na duznost i u luci Long Beach i ta ruta nam je 270 km. LA pruza usluge domacim prevoznicima a luka stranim (uvoz - izvoz).

Ovde po izlazu iz stanice se vidi zapadni deo depoa... Depo nam je 2.5 km istocno od stanice.
Signal ispred nas pokazuje "slobodno", kompletan voz nam je na otvorenoj pruzi i zalecemo se na 80 km/h...

Slika

Nisam slikao svaki voz sa kojim smo se mimoisli, ali evo jedne slike Metrolink voza u "push-pull" modu... Metrolink je prigradska zeleznica Los Angelesa.

Slika

Ovde ne postoji pravilan i nepravilan kolosek niti postoji neki red voznje sto se ukrstanja vozova tice... Pruga je TK i dispecer ima potpunu slobodu da "kroji" put voznje za vozove. TK pruga se ovde zove "CTC" (Centralized Traffic Control). Teretnjaci ovde dosta voze u "cik-cak" zbog putnickih vozova koji imaju bavljenja po stanicama i stajalistima. To ovde nije problem, jer su nam skoro sve prelaznice ogranicene na 80 km/h.
Ovo je stanica "Norwalk, 15 km od nase polazne tacke... Dva spoljna koloseka su ukrsnice za putnicke vozove a 2 unutarnja su otvorena pruga. Inace, ovde se otvorena pruga u bukvalnom prevodu zove "Glavna Pruga" (Main Track)
Dispecer nas je prebacio na desni kolosek zbog putnickog koji je imao bavljenje u stanici.

Slika

Par kilometara dalje, u toku je izgradnja treceg koloseka... Nasa ruta je oko 50% 3-kolosecna i 50% 2-kolosecna. Namera je da kompletna pruga LA - Chicago (3300km) bude 3-kolosecna... Radovi polako napreduju.

Slika

Susrecemo se sa vozom Amtrak #3... koji stize iz Chicaga. Ovo je nekada cuveni Santa Fe "Super Chief", danas pod operativom drzave.

Slika

Ovde sa desne strane je mala ranzirna stanica La Mirda... Tu se dnevno javlja 5 radnih manevri koje opsluzuju okolne industrije. Dnevno odavde saobraca jedan par mesanih vozova... "Mesani" (Mixed Freigh) ovde znaci da na vozu ima svakakvih vagona.

Slika

Ovde je rasputnica "Fullerton" (oko 50 km od polazne tacke)... Desno se odvajaju koloseci za San Diego. 80% putnickih vozova se ovde razdvajaju sa nase pruge. Leva 2 koloseka je pruga BNSF zelznice za istok, gde mi nastavljamo nas put.

Slika

60 km od polazne tacke prolazimo kroz kanjon Santa Ane (Santa Ana Canyon)... Pruga je ovde 3-kolosecna sa prijatnom okolinom.

Slika

Slika

Sa desne strane nam je reka Santa Ana, sto je ustvari voda koja se sliva sa okolnih planina od topljenog snega.

Slika

Konacno 100 km od polazne tacke stizemo do grada San Bernardino koji je rodno mesto poznatih motorista "Hells Angels". BNSF ovde ima ranzirnu stanicu... Pre nego sto prodjemo pored stanice, nasa 2-kolosecna pruga preseca 2-kolosecnu prugu nase konkurencije, Union Pacific zelznice. Ovo je njihova juzna pruga.
Brznina se ovde spusta na 50 km/h.

Slika

Po prelasku preko pruge UP zeleznice, nasa 2-kolosecna pruga ponovo postaje 3-kolosecna, sto se vidi u daljini iza mosta.


Slika
Slika

Prolazimo kroz stanicu San Bernardino... Stanica San Bernardino se deli na 3 dela A,B i C. Sa nase leve strane je stanica B koja ima 8 ili 9 koloseka i sluzi iskljucivo za parkiranje vagona... Sa desne strane je stanica C, koja suzi iskljucivo za vozove za prevoz automobila i ima 8 koloseka. Na ovoj slici je u toku sastavljanje voza za istok... Obicno se pokupi 3 koloseka, i pravac istok. Ponekad nam se zadesi da nam stave automobile na kraj voza, pa ovde imamo bavljenje u povratku.

Slika

Slika

Ovako izgdeda unutar stanice C... slikano drugom prilikom u letu.

Slika

Ovde smo izmedju stanice A i B... pruga je i dalje 3-kolosecna i mi smo na srednjem koloseku... Sa leve strane se vidi voz koji ima bavljenje u San Bernardinu.... Imamo par vozova koji imaju ovde bavljenje. San Bernardino ima svoje vozove kojima je ovo polazna i zavrsna tacka, ali do nekih gradova nema dovoljno tereta za kompletan voz pa se vozovi kombinuju sa nasima za LA.

Slika

Ovde silazi sa otvorene pruge taj voz sto ima bavljenje i San Bernardino stanici, a mi cemo za par minuta da napadnemo one planine ispred nas:

Slika

Ovako izgdleda to isto mesto bez voza... slikano drugom prilikom. Ovo je stanica A, gde se utovaraju i istovaraju intermodelni vozovi/vagoni.

Slika

Sa desne strane stanice A je putnicka stanica San Bernardino koja je krajnja stanica prigradske zeleznice Metrolink.

Slika

Napustamo San Bernardino, i krecemo uzbrdo na 22 promila... Narednih 50 km je konstantan uspod od 22 promila... Lokomotive su u 8 plozaju i sa 5000t gazimo punih 50 km/h, sto nije lose... Prosecan kontenerski voz se kotrlja sa 20-25 km/h, ali su oni i duplo tezi od nas... Susrecemo se sa vozom cija je krajnja tacka San Bernardino... Posada upravo prima uputstva od otpravnika preko RDV-a...

Slika

Toliko za sada... odoh na spavanje... Sutra sledi nastavak... ;)

Edy
Korisnikov avatar
jz441
 
Postovi: 25
Pridružio se: 08 Maj 2009 22:44
Lokacija: Los Angeles USA

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod Mija » 31 Mar 2010 18:13

Neviđeno putovanje! Kao da sam i ja bio u kabini... :tapš:
Korisnikov avatar
Mija
 
Postovi: 52
Pridružio se: 29 Dec 2009 12:32
Lokacija: Niš - carski grad

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod Stajs » 31 Mar 2010 23:59

Edy,pratim odavno tvoje postove,putopise,ali ovde si nadmasio samog sebe q/5565z q/5565z
Slika
Korisnikov avatar
Stajs
 
Postovi: 4517
Pridružio se: 04 Feb 2009 19:16
Lokacija: Rio de Zivkovo

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod jz441 » 01 Apr 2010 02:07

Stajs je napisao:Edy,pratim odavno tvoje postove,putopise,ali ovde si nadmasio samog sebe


Lol, hvala Stajs... Nije nista posebno. Mnogo je to bolje u realnosti.

Nastavak....
Krenuli smo uzbrdo, i narednih sat i 10 min lokomotive ce ostati u 8 polozaju. Preko dana to nije problem, ali nocu zna biti naporno ostati budan jer sa tezim vozovima treba i preko 2 sata da predjemo brdo. Ovaj voz je milina za voznju :mrgreen:
Pruga je 3 kolosecna preko celog brda... Pre 2 godine je zavrsen treci kolosek. Pre toga smo imali 2 koloseka, stim da je jedan kolosek ima 10km uspona/pada od 30 promila. Ovako sad imamo 2 koloseka od 22 promila sto omogucava spustanje vozova do 18,000t.

Mi uzbrdo, a oni nizbrdo:

Slika

25 km od pocetka uspona, treci kolosek se odvaja za precicu koja je 30 promila... To je originalna pruga koju je Santa Fe zeleznica izgradila 1885 godnie... drugi kolosek koji nastavlja na 22 promila je izgradjen pocetkom 20-tog veka (ne znam tacnu godinu).

Ovde se vidi gde se treci (desni) kolosek odvaja:

Slika

Slika

Sa desne strane nas prati i magistralni auto put koji povezuje juznu Kaliforniju sa ostatkom SAD-a.

Odvojeni smo od treceg koloseka i nastavljamo uzbrdo...

Slika

Pogled na voz u nazad...nigde kraja. Lepo se vidi uspon:

Slika

Slika

Toliko za sada... Imam par obaveza, pa nastavljam kasnije... ;)

Edy
Korisnikov avatar
jz441
 
Postovi: 25
Pridružio se: 08 Maj 2009 22:44
Lokacija: Los Angeles USA

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod jz441 » 01 Apr 2010 09:00

Nastavak....
Sa leve pruge nas prati pruga Union Pacific zeleznice za sever. To je bivsa pruga zeleznice Southern Pacific koju je Union Pacific zeleznica kupila 1997 godine. Pre 5-6 godina sam bio kvalifikovan na toj pruzi, ali vise po njoj ne vozimo. Propusna moc joj je slaba... 1-kolosecna pruga sa 3 ukrsnice. UP zeleznica ima prava da koristi nasu prugu preko brda gde se sa druge strane odvaja u pustilji za Las Vegas. To je stari ugovor potpisan jos pre 100 godina.

Slika

Ova krivina se zove Solovans Curve (Solovanova Krivina)... Ime je dobila po nekom starom majstoru po prezimenu Solovan koji je svuko kompletan voz s pruge ranih 60-tih. Zaustavio se, pa kad je krenuo, malo je jace cimnuo, i ode voz u 3 *%$*@#.

Slika

Par kilometata dalje, ponovo se na kratko susrecemo sa trecim kolosekom od 30 promila:

Slika

Treci kolosek se ponovo odvaja i nastavlja precicom od 30 promila.

Slika

Susrecemo se sa vozom koji je imao nekakvih problema nizbrdo... Detektor im je javio da se nesto vuce po pruzi, pa pomocnik mora da propveri pre nego sto nastave. Na brdu imamo par detektora koji prate abnormalnosti kao pregrejane osovine, tovar van gabarita, da li se nesto vuce 10 cm ispod gornje ivice sina.. itd. Takodjer ima dezurni mehanicar na brdu koji je spreman u svako doba da nas asistira.

Slika

Nisam slikao svaki detalj brda... bice jos dosta slika u buducnosti, pokusavam da bez dosadjivanja zavrsim put... :mrgreen:
Polako se priblizavamo vrhu... Treci kolosek se ponovo vidi i polako nam se priblizava.

Slika

Slika

Ovde se treci kolosek spaja sa druga dva... Ona prelaznica sa leve strane je veza sa prugom UP zeleznice... Iza one krivine ispred nas je krajnja tacka naseg uspona 1400m iznad nivoa mora.

Slika

Stigli smo na "vrh" i zalecemo se na 80 km/h... pruga je narednih 10 km krivudava sa padom od 18 promila pa je brzina za teretne vozove ogranicena na 80 km/h. Voz UP zelznice ceka da na signal da se spusti nizbrdo... Pmocnik silazi sa lokomotive po propisu da izvrsi vizuelnu inspekciju naseg voza.

Slika

Presli smo brda, i zalecemo se na 112 km/h (70 milja)... pruga nezno krivuda kroz pustinju sa blagim oscilacijama... Ovde nema bas sta da se vidi.

Slika

Evo neceg interesantnog... Veci deo Amerike je potpuno ne nastanjen. Populacija je koncentrisana uglavnom oko vecih gradova, a hiljade kvadratnih kilometara je potpuno ne nastanjeno bez zive duse.

Slika

Brzinomer pokazuje 70 mph (112 km/h)... sto je maksimalna brzina za teretne vozove na BNSF zeleznici... Ovaj voz ce vecinu svoje rute odrzavati ovu brzinu. Milina za voznju... :D

Slika

Priblizavamo se kraju puta... Ulazimo u Barstow stanicu, ali ne silazimo sa otvorene pruge... Signal pokazuje "Oprezno" ali bez brige, imamo jos 3 km do narednog signala gde cemo izvrsiti smenu. Polako spustamo brzinu na 50 km/h, dinamicke kocnice do daske, a pomazemo malo i sa vazdusnima.

Slika

Vidi se oznaka ogranicenja na 30 mph, sto je u stvari 48 km/h, ali ja sam to zaokruzio na 50 ;)
Pruga se ispred nas grana na 7 koloseka, sto znaci da 7 vozova moze da vrsi smenu odjednom na otvorenoj pruzi, ne racunajuci stanicne koloseke. Retko ulazimo u stanicu osim vozova kojima je ovo zavrsna i polazna tacka. Barstow stanica ima i spustalicu sa 43 koloseka, prijemnu i otpremnu grupu, i jos nesto malo dodatnih koloseka... Odavde se otpremaju iskljucivo mesani vozovi, a svi ostali vrse smenu na otvorenoj pruzi. Depo Barstow je najveci depo BNSF zeleznice na zapadnoj strani SAD-a. Ima samo jedan veci i Kansas City-u. Naravno, ovo vazi samo za BNSF zeleznicu.
Barstow stanica je rasputnica, i pruga se deli na 4 pravca... Sever, prema San Franciscu, Zapad za LA, i dva pravca za istok... Nasa pruga i UP pruga koja se par kilometara ispred nas odvaja za Las Vegas.... Kroz Barstow za 24 sata u proseku prodje 200 teretnih vozova i jedan par putnickih,

Slika

Na 6 i 7 koloseku se vide 2 voza koji vrse smenu... Izvinjavam se za kvalitet... nije lako voziti i uhvatiti taj savrseni kadar.

Slika

Priblizavamo se nasoj krajnjoj tacki... Ovde sam slikao nesto interesantno... Na nasem koloseku i onom do nas se lokomotive mogu tankovati i napojiti vodom na licu mesta. Nema potrebe za odlazak u depo... Zaustavis se za smenu, i lokomotive se na brzaka dopune. Danas se to retko koristi... Do pre 5-6 godina je to bilo dosta aktuelno jer je bilo dosta 4-osovinskih lokomotiva (GP serije) na vuci, pa njihovi rezervoari nisu bili dovoljno veliki da stignu do naredog mesta gde se moze tankovati. Nakon polazka iz Barstow-a nema depoa do grada Belen, drzava New Nexico, sto je 1000 km od Barstow-a.
GE lokomotive Dash-9 i ES serija ako i EMD SD60 i SD70 imaj u rezervoare od 18,000l, tako da tankuju samo jednom izmedju LA-a i Chicaga u mestu koje sam ranije naveo, Belen.

Slika

Pri samom zaustavljanju, pojavila se i smena... Njihova sekcija je 300 km, sa jednim usponom od 11 promila duzine 65 km.... nije strasno za ovaj voz. Oni ce to odraditi za manje od 4 sata na duznosti.

Slika

Dok sam sisao sa lokomotive, i stavio stvari u kombi, oni vec polaze... smena za manje od 5 min.

Slika

Slika

Odavde idemo do terminala gde logiramo radno vreme, pa kombi za hotel.... Zavrsili smo smenu sa svega 4 sata i 20 min na duznosti... vozno vreme 3 sata i 35 min. Naravno, nisu sve smene ovakve... ovo je jedan od najprioritetnijih vozova na nasoj relaciji. Ima ovde tura i od 10-12 sati.
Sa vecinom vozova smo na duznosti u proseku 8 sati, ali desi se da nas dispecer parkira negde i cekamo satima da udjemo u luku... q/8oij

Sa ovim zavrsavamo putopis, i sledeci put bude slika hotela i terminala... ;)
Nadam se da ste uzivali,

Edy
Korisnikov avatar
jz441
 
Postovi: 25
Pridružio se: 08 Maj 2009 22:44
Lokacija: Los Angeles USA

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod romeo_nis » 01 Apr 2010 14:35

Bravo Ja sam impresioniran,odlicna reportaza.
romeo_nis
 
Postovi: 262
Pridružio se: 04 Feb 2009 17:20

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod hadzibane » 02 Apr 2010 10:41

Impresivno! q/5565z
Odličan opis jednog radnog dana.
Naše MV bi mogli puno da nauče od BNSF ili UP,pogotovo po broju radnih dana tipa 6 dana radiš,2 dana slobodno.Kad bi se tako nešto ovde uvelo,digla bi se takva neviđena dreka da je to čudo jedno!
E,zato smo u šupku železničkog univerzuma,jer ne učimo od vas.Neverovatno je da voz od LA pa do Velikih Jezera sa cca. 4000 kilometara i 5+++ hiljada tona putuje samo TRI dana!Naši seljaci nisu sposobni da 500 kilometara i voz od 1750 tona preguraju za 3 dana.A da ne govorim o ostaloj problematici...
Uglavnom;prikaz je sjajan i željno očekujemo nastavak!
Pozdrav i sretni Ti uskršnji praznici!
Tito,Marks i Engels - Emerson,Lake & Palmer

Čika Jova deci...A Čika Nemanja DVA deci...
Korisnikov avatar
hadzibane
 
Postovi: 1067
Pridružio se: 04 Feb 2009 21:59
Lokacija: Sombor

Re: Iskustva sa BNSF zeleznice (USA)

Postod jz441 » 02 Apr 2010 21:58

hadzibane je napisao:
Naše MV bi mogli puno da nauče od BNSF ili UP,pogotovo po broju radnih dana tipa 6 dana radiš,2 dana slobodno.Kad bi se tako nešto ovde uvelo,digla bi se takva neviđena dreka da je to čudo jedno!


Lol, veruj mi ne bi se derali kod privatnika... ubrzo bi ih podsetio da su u firmi dobrovoljno... ;)

hadzibane je napisao:Neverovatno je da voz od LA pa do Velikih Jezera sa cca. 4000 kilometara i 5+++ hiljada tona putuje samo TRI dana!


Mala ispravka Hadzibane... Do velikih jezera (Chicaga, 3300km) prioritetni vozovi trce 50 sati. Ovaj voz za 72 sata ide skroz do New Yorka (4500km), od zapadne do istocne obale. BNSF ima ugovor sa Norfolk Southern zeleznicom da njihovo osoblje vozi nase vozove od Chicaga do New Yorka.


hadzibane je napisao:Pozdrav i sretni Ti uskršnji praznici!


Pozdrav Tebi i svim forumasima, i srecan uskrs... Ja cu izgleda da farbam jaja negde na vozu... :lol:
Korisnikov avatar
jz441
 
Postovi: 25
Pridružio se: 08 Maj 2009 22:44
Lokacija: Los Angeles USA

Sledeća

Povratak na Ostale železnice u okruženju

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju

cron