Na slici-trasa pruge Vrška Čuka-Radujevac

Pruga je prvobitna bila industrijska da bi kasnije Belgijsko društvo podnelo zahtev srpskoj vladi da se odobri njeno korišćene za javnu upotrebu odnosno za prevoz druge robe i putnika, što je srpska vlada i odobrila jer je već imala u planu izgradnju pruge od Dunava do Niša.
Na slici "belgijski voz" kod Tabakovca.

Pored trase belgijske pruge je pruga normalnog koloseka u izgradnji.
Tokom I SR 1915. Bugari su odneli šine u Bugarsku. Nemci su prugu obnovili 1916. od Vrške Čuke do veze sa normalnim kolosekom u Vražogrncu u dužini od 13km. Po oslobođenju 1919. ugalj se nije transportovao za Radujevac već je postojao ogranak pruge dug 15km od ugljenokopa do Vražogrnca, utovarne stanice na pruzi normalnog koloseka Zaječar-Negotin koja je puštena u saobraćaj 1914.
Kod Vlaškog Dola bila je SVOZNICA (BREMZA) duga 400m, kojom su se sajlom spuštali vagoni savlađujući razliku u nadmorskoj visini od 100m.
Rudnik je bio povezan sa svoznicom prugom dugom 4 km.
Od Vražogrnca ugalj se vozi do železničke stanice Mokranje prugom normalnog koloseka,a od Mokranja industrijskim kolosekom do briketarnice u Radujevcu na Dunavu.
Svoznica

Sledeća slika prikazuje utovar briketa u šlep u radujevačkom pristaništu.

Izvinjavam se za kvalitet slika jer su slikane na izložbi kroz staklo.Slike su uglavnom one koje su bile izložene,a malo ih je sačuvano i to delom od strane muzeja iz Negotina,delom i zelezničkog muzeja.
Belgijska uzana pruga bila je povezana ˝ trećom šinom˝ u normalnom koloseku od Zaječara do Vražogrnca, sa paraćinskom prugom uzanog koloseka 0,76m Zaječar - Boljevac - Paraćin koja je bila završena 1912. godine.
Na trasi belgijske pruge nalazilo se pet stanica ne uključujući Vlaški Do i Radujevac koje su bile jednovremeno i ranžirne stanice u kojima su bile ložionice, servisi, vodonapojnici i imale su tzv. ˝tanjiraste˝ okretnice za okretanje lokomotiva koje su pokretane ručnim pogonom uz pomoć čekrka, a to su:
- Vražogrnac,
- Čokonjar,
- Brusnik,
- Rogljevo i- Mokranje.
Kada je belgijsko društvo dobilo dozvolu za vršenje usluga trećim licima i za prevoz putnika, 1889.godine,postojećim stanicama pridodatae su i :
-Rajac,
-Tamnič,
-Tabakovac,
-Velika Jasikova i
-Trnavac, koje nisu imale stanične zgrade već samo oznaku pored koloseka.
Vreme putovanja voza od Vrške Čuke do Radujevca bilo je i po 8 časova,sa svim zadržavanjima za vodu i ukrštavanja,sa prosečnim brzinama od 10 km/h.
Dnevno je saobraćalo po dva para vozova u oba smera.
Pruga je ukidana sukcesivno deo po deo,počevši od 1914.godine.
Priča o belgijskoj pruzi završava se 20-tih godina XX veka. Jedini ostatk belgijske pruge je tunel Čokonjar-jedini tunel na pruzi,dug 16,2m,mada ima i delova trase ali su teško prepoznatljivi.Tako da danas od nje skoro nije ostalo ništa,osim nostalgije.